Aanmelden

Zoekt u een geschikte school voor uw kind(eren), maak dan een afspraak met Karel Beke (directeur KC de Pionier) voor een vrijblijvend gesprek en een rondleiding. Zo kunt u kennismaken met onze school en de sfeer proeven. Meestal meldt u uw kind aan voordat het 4 jaar wordt. Na het kennismakingsgesprek ontvangt u een inschrijfformulier en een vragenlijst van de school. Informatie over de aanmelding van kinderen met een specifieke onderwijsbehoefte vindt u in hoofdstuk 3 'Ondersteuning voor leerlingen' van de schoolgids.

4-jarigen

Als uw kind 4 jaar wordt, mag het naar de basisschool. Vanaf 5 jaar gaat de leerplicht in en moet uw kind naar school.

• Kinderen zijn bij ons welkom vanaf hun 4e verjaardag. De eerste weken kunnen worden gebruikt om te proefdraaien, zodat uw kind rustig kan wennen.
  • In de laatste weken voor de vierde verjaardag, neemt de leerkracht van de groep waarin uw kind geplaatst wordt contact met u op voor een kennismaking.
  • Kinderen die in december 4 jaar worden, adviseren we om in januari in te stromen. Kinderen die in juni 4 jaar worden, adviseren we om in het nieuwe schooljaar in te stromen.
  • In een schooljaar organiseren wij een aantal keren een kijkmiddag waarbij ouders welkom zijn om een kijkje in de klas te nemen.

Ik wil een afspraak maken